Zde je návod, jak zařídit změnu dodavatele, ať už ho chcete změnit z jakéhokoliv důvodu. Uvedu zde postup, jak ho provádíme s naším klientem my.

Chci změnit dodavatele

Nejprve si vyžádáme poslední roční vyúčtování ve formě faktury. To je nejdůležitější dokument pro začátek.

Na základě těchto dat, která zadáme do našeho „Kalkulátoru“, zjistíme, kolik klient může ušetřit za rok. Výsledek vidí pěkně v tabulce nebo grafu, kde je vzestupně vyčíslena úspora od různých dodavatelů. Jejich ceníky máme nahrané a poctivě aktualizované v našem „Kalkulátoru“. Klient tak vidí své pořadí seřazené dle úspory, takže pouhým okem zjistí, jak na tom je.
V 80-ti procentech případů je úspora taková, že klient souhlasí s převodem. Kvůli pár stovkám bychom to ani nedoporučili.

Nyní musíme zjistit, jak má klient nastavenou smlouvu. Jedná-li se o dobu určitou nebo dobu neurčitou. To poznáme buď přímo ze smlouvy nebo dodatku smlouvy. Musíme se podívat i do obchodních podmínek, které kromě nás skoro nikdo nečte.

V případě smlouvy na dobu neurčitou je situace celkem jednoduchá. Většinou se jedná o 3-měsíční výpovědní lhůtu. Takže během necelých 4 měsíců jste pryč.
Je-li sepsána smlouva na dobu určitou, nemůžete odejít jen tak, kdy budete chtít. Musíte počkat na termín možného ukončení smlouvy. Jinak hrozí pokuty a sankce. Někde je to tisícovka, jako v případě RWE, jinde je to 6 tisíc, jako např. u Bohemia Energy. S výpovědí však nemusíte čekat až těsně před vypršením doby smlouvy, můžete ji sepsat kdykoliv dříve.

výhra - výhra

A zde je naše přidaná hodnota. Vy se nemusíte jako klient zabývat tím , jak sepsat výpověď, jak zjistit dobu ukončení, typ smlouvy, výpovědní lhůtu a já nevím, co ještě. Na základě sepsané plné moci to zařídíme za vás.

Od nového dodavatele pak přijde oznámení o připojení se seznamem zálohových plateb. Do dvou měsíců po odpojení od původního dodavatele můžete čekat konečné vyúčtování. Pokud platíte přes SIPO, nemusíte dělat vůbec nic. Nový dodavatel si ho převezme sám.

Chtěl bych ještě upozornit na takové zvláštní období, kdy starý dodavatel dostane výpověď a ještě nezačala dodávka od nového. Tam nastává různé přetahování o zákazníka a telefonáty, aby si to ještě rozmyslel. Zde je na místě být velmi na pozoru. Dnes je totiž možné uzavřít smlouvu i po telefonu. Stačí říct „ANO“ – a někdy si to člověk ani neuvědomí. A pak přijde potvrzení o uzavřeném dodatku a dílo je dokonáno. Proto je lepší se o tom vůbec nebavit a položit telefon.

Tak zde je zhruba v pár bodech popsáno vše, jak funguje rozloučení se starým dodavatelem. Vypadá to složitě? Většina namítne, že ano. Rádi ale tuto práci uděláme za vás. A co za to? Kupodivu tato služba je pro klienta zdarma. Nebojte se, my jsme také odměněni. Nikdo nedělá žádnou práci jen tak pro nic za nic. Vy na tom vyděláte ale desetkrát víc než my.

Share This